Een markt voor diversiteit en inclusie?

Foto bij artikel
In het jaar 2019 vielen enkele campagnes op. In reclamebeelden kwamen personen met een zichtbare handicap in beeld. Kwamen zij louter omwille van hun handicap in beeld?

De reclame van bankier Hello bank toonde een skatende jongeman in een rolstoel.
 
De Instagrampagina van het onderbroekenmerk ES collection toonde een onderbroekenmodel met een prothese aan het onderbeen.
 
Ikea nam een kiekje. Op het kiekje staat een kind in een rolstoel tussen andere kinderen (in kleding van het huismerk).
 
Handiwatch merkt een evolutie op. Marketingbureaus en reclamemakers beginnen diversiteit op te pikken in hun beelden. Kent de zichtbaarheid van personen met een beperking in reclamebeelden een opstoot in 2019? Is zichtbaarheid van personen met een beperking een blijvend gegeven in reclamecampagnes? De toekomst zal dit uitwijzen.
Wat wel opvalt: de focus in de aangehaalde voorbeelden ligt op een fysieke beperking. De weergave gaat gepaard met een blanke huidskleur en mannelijkheid. Het belangrijkste: diversiteit begint erkenning te krijgen in campagnes van commerciële spelers.
 
We are here and we are visible!
 
Noem het bewustwording, omarming van diversiteit of uitstraling van een imago: beelden blijven bij!
 

Datum van publicatie in medium: 
17 december 2019 om
See video

Reacties

Amoxicillin What Is It For StevVods

Viagra Professional Review Antibiotics Secure Online Shopping Kamagra Oral Jelly Aachen Buy Cialis Cheap Erectile Dysfunction Pills

===Post new comment

The content of this field is kept private and will not be shown publicly.
  • Web page addresses and e-mail addresses turn into links automatically.
  • Allowed HTML tags: <a> <em> <strong> <cite> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • Lines and paragraphs break automatically.

More information about formatting options

CAPTCHA
Deze vraag dient om spam-inzendingen te vermijden.